Algemene Voorwaarden

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle overeenkomsten tussen Careforall en haar cliënten betreffende zorgdiensten.


Artikel 1: Toepasselijkheid

  • Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle overeenkomsten tussen Careforall en cliënten
  • Afwijkingen zijn alleen geldig indien schriftelijk overeengekomen
  • Algemene voorwaarden van cliënten worden uitdrukkelijk uitgesloten
  • Bij wijzigingen worden cliënten schriftelijk geïnformeerd

Artikel 2: Overeenkomst en dienstverlening

  • De overeenkomst komt tot stand na ondertekening van beide partijen
  • Een individueel zorgplan wordt opgesteld in overleg met de cliënt
  • Careforall levert zorg conform professionele standaarden en protocollen
  • Wijzigingen in zorgverlening worden tijdig gecommuniceerd
  • Vervanging van zorgverleners gebeurt in overleg met de cliënt

Artikel 3: Tarieven en betaling

  • Tarieven zijn conform de geldende NZa-tarieven of contractafspraken
  • Facturering geschiedt maandelijks achteraf
  • Betalingstermijn is 30 dagen na factuurdatum
  • Bij niet-tijdige betaling kunnen wettelijke rente en kosten in rekening worden gebracht
  • Eigen bijdragen worden transparant gecommuniceerd

Artikel 4: Afzegging en beëindiging

Door de cliënt:

  • Afzegging minimaal 24 uur van tevoren
  • Opzegging met 1 maand opzegtermijn
  • Schriftelijke bevestiging vereist

Door Careforall:

  • Bij niet-nakoming van verplichtingen
  • Bij wegvallen van financiering
  • Met 1 maand opzegtermijn

Artikel 5: Aansprakelijkheid en verzekering

  • Careforall is adequaat verzekerd voor beroepsaansprakelijkheid
  • Aansprakelijkheid is beperkt tot het verzekerde bedrag
  • Cliënten worden geadviseerd over eigen verzekeringen
  • Schade door overmacht is uitgesloten van aansprakelijkheid
  • Klachten worden behandeld conform ons klachtenreglement

Artikel 6: Vertrouwelijkheid en privacy

  • Alle persoonlijke en medische informatie wordt vertrouwelijk behandeld
  • Gegevens worden alleen gebruikt voor zorgverlening en administratie
  • Dossiers worden bewaard conform wettelijke termijnen
  • Cliënten hebben recht op inzage in hun dossier
  • Privacy wordt beschermd conform AVG-wetgeving